måndag 8 februari 2010

Redan februari

Tiden går, chockerande fort, ibland iaf, och nu är vi redan en vecka inne i februari.

Jag kommer inte att blogga så ofta, märker att det tar lite för mycket tid, självklart blir det lite, när något hänt, eller inte....det kommer Ni, som följer min blogg att märka.

Vår fina dörr, med helt fönster, mellan nya ute/innerummet är ditsatt, det gjorde snickaren galant,
blev så himla bra, nu ska det bara upp lite tapet, på de breda väggarna, där dörren sitter, Markus o Johanna, ni är så välkomna, men det är bara lite, lite jobb och eftersom Ni har rutinen inne, på just det mönstret, så blir det väl bäst att Ni får göra färdigt.

Jag har också varit på Ledarforum i två dagar, detta skedde på Hotell Högland, i Nässjö och var två fullspäckade dagar, med god mat, intressanta "stationer" med olika grejer, samt sista dagen, en "föreläsning" av Renata Clumsky som var ihop med Göran Kropp, de besteg lite berg ihop.

Renata, har sedan han omkom, gjort en hel del saker själv, bl.a. cyklat o paddlat, runt hela USA, vilken energi och målmedvetenhet, denna kvinna har, kunde bara lite smitta av sig, så skulle alla orka hur mycket som helst.

Jag är full av beundran för denna bedrift, ändå tror jag att hon gav en väldigt enkel bild av resan, hon har troligen slitit så mycket, så det kan vi inte förstå, vi som inte varit med.
Dock var en hel del av de bilder hon visade, väldigt tydliga, samtidigt som Renata visade hur jobbigt det kan vara.....bara 1 steg till och 1 steg till.

En tjusig blomma, fick jag av min man,
anledningen, är något svårtydbar, men blomman är vacker och huvudsaken är att Owe vet, varför, eller inte.....

Så går då denna veckan vidare, i ett jobbigt tempo, skulle jag tro, många diskussioner på jobbet, om nya listor, med annorlunda arbetstider, som jag ser fram emot, att få igång och fungera, på ett bra sätt.


Inga kommentarer: