måndag 7 mars 2011

Vårljud

Ja, så har då våren anlänt, även till Stensjön....

Utan fågelkvitter, ingen vår, tror Ni, ja.

Här i bygden är det vår, då grannarnas ylande sågar och kapar och traktorer och vad allt annat det är, tjuter över bygden, inte så trevligt att vakna till.

Som tur är, har jag ett gästrum, på andra sidan huset, där hörs det inte så väl, så det blir till att byta rum, lite jobbigt bara, att jag inget vet innan, så jag kan lägga mig där direkt.

Hade jag velat bo bredvid ett sågverk, så hade jag väl flyttat till en sådan plats, men mitt paradis är Stensjön och då får man tyvärr stå ut, med en hel del konstiga saker, både nära och fjärran.

Tror jag ska investera i en högljudd motorsåg och börja använda den direkt efter natten, typ 06.00 på morgonen, men då får jag väl utbilda mig först,
så jag inte har ihjäl någon, typ, mig själv.

Vet bara inte vad jag ska såga i......får fundera lite.

Idag anlände tidningen Villaliv, tycker det är kul att läsa dessa blad, alltid lite inspiration, och såg att barnens kusin Kjell och hans Ellinor, vunnit nya fönster till hela huset, dessutom hade de bytt ytterdörr, och det såg jag på min promenad igår.

Den var jättefin, och ett stort GRATTIS, till dem för vinsten, jag är bara lite, lite avundsjuk, men bättre någon man känner, än någon annan som inte behöver.

Söndagnatten avklarad, nu kommer nästa natt, den ska väl gå den också, och nu när det är ljusare ute, så går allt mycket lättare.

1 kommentar:

Kristoffer sa...

Haha, hoppas du hittar nåt bra att såga i :) Skulle va kul att se nån stå och såga vid kl 6 på morgonen! Payback time ;)