tisdag 29 mars 2011

En tisdag

Idag, eller inatt, gick jag hem lite tidigare, 8 timmar före ett läkarbesök, iaf om det är specialtider och svåra att boka om, har vi "tror" jag, rätt att vara lediga.

Jobbar Du dag, så får Du ju gå till läkare och vi som jobbar natt, har ju lite bökigare med tider.

Givetvis, om jag bestämmer själv, så lägger jag ju mina tider, då jag är ledig och vaken , förhoppningsvis.

I morgon, när jag kommer hem, ska jag koppla upp mig, coolt va.....till min andningsapparat, och den ska då hjälpa mig att sova bättre, inte få en massa andningsuppehåll och förhoppningsvis kommer både jag och min kropp, på insidan, att inte slitas ut, så fort.

Rädd om sin kropp ska vi ju vara, på alla sätt och vis, motionera, äta mindre, sluta röka, vara snällare, tycka om varann lite mer, vara generösare mot varandra, ja, det finns massor av sunda saker, att ägna sig åt.

Jag börjar ju inte jobba förrän sent, inatt, så en signal till Gabriella, som precis skulle luncha med Josefina, i Nässjö och dit drog jag ju då iväg.

Lunchen intogs på Nässjö Steakhouse, första gången jag varit där, men det blev positivt, mycket trevligt bemötande, bra service, rikligt tilltagen mat,
rent och fräscht, så det kan nog bli fler gånger, även Josefina tyckte det var bra, hon fick dessutom med sig en liten docka, därifrån.

Nu har jag varit ute på en promenad, det småregnade lite men var hyfsat varmt ändå.

Vila, läsa bok, inte göra nåt och sen jobba inatt, låter väl bra?????

1 kommentar:

Alexandra sa...

Mmm, trevligt! Jag får ju träffa den där lilla busungen imon. Gabbis ringde mig med fast jag var på Ullevi och hade inget batteri på nallen. Den tar alltid slut när jag ska iväg, surt! Men nu är jag hemma. Blir chilla för mig med idag och resten av veckan. =) Skönt!