tisdag 15 mars 2011

Något stökigt

Jaha, så var dessa hantverkare klara, för denna gången, det är lite jobbigt med främmande folk i huset, men idag, stack jag iväg.

Barnvakt åt Josefina, hennes mamma hade lite ärenden och klart att jag åkte dit.

Vi har roligt tillsammans, hon sjunger, "spelar"gitarr och sjunger,
vi leker affär och idag har vi kastat ganska mycket med studsbollar.

Hon är oxå mycket bättre än mig,
på att fixa med deras TV, det har jag lite svårt för.

Tillsammans lyckades vi iaf. Det blev Emil och det stora tabberaset, kan man se hur många gånger som helst.

Vid hemkomsten hade hantverkarna försvunnit och det var med stor spänning jag gick in, OK, allt var bortstädat och kassetten, på plats.

En sak fanns det dock ganska mycket av, DAMM, DAMM och mera DAMM, eller murbruksdamm och jag vet inte vad.

Det var bara att sätta igång och städa, detta tog mig nästan 4 timmar och jag är inte riktigt nöjd, lite smågrejer kvar runt själva spisen,
men det får väl torka till lite.

Totalt sett, ser det bra ut, kassetten är fin
och får vi nu bara skorstenen godkänd av sotaren, som jag inte fick tag i idag, så blir det säkert jättebra och värmen kommer att sprida sig i huset, så tillsammans med den nya pannan så är vi väl rustade för kommande bistra vintrar och det känns så skönt.Dessutom har vi fått en rejäl inblick i, hur det ser ut innanför murstocken och hur det är uppbyggt, hade jag ingen aning om och det var faktiskt rätt spännande att se.

Lite målning på murstocken återstår och mer finstädning.....


Inga kommentarer: