lördag 5 mars 2011

Lugnt i Stensjön







Så har då tystnaden lägrat sig i Stensjön, Josefina "have left the building" men vi saknar henne redan.

Hon anlände hit i fredags förmiddag och har sovit över här, så igår kväll, åkte vi tefat i vår
backe, eldade i vår "eldkorg" och grillade marshmallows.

Det var mysigt och den lilla damen blev så trött, inte desto mindre var hon pigg och vaken vid 6-tiden idag.

Vårt kök, har varit omgjort till affär och diverse varor har sålts, omsättningen blev inte stor, men roligt har det varit.

Vår katt, Tarzan, är väldigt spännande, lite skräckblandad förtjusning och han gillar ju att kela, men säker kan man inte vara, kanske han bits....Nej, inte vår snälla katt, men det förstår ju inte Josefina.

Dagen avslutades med middag, för hennes mor och far, även Alexandra dök upp,
till middagen och jag hade lite efterrätt i frysen, så alla blev ordentligt mätta.

NU sitter jag med ett litet glas vitt, ljusen är tända och det får väl bli lite mello, på TV:n.

Mina tolv flaskor vin, inköpta via Australien Wine Club,
anlände även igår, snyggt inburna av killen från Leveransföretaget, inte Posten, det var en grön, bil.

Alexandra har fått en flaska, resten ska jag spara till längre fram i vår, eller sommar.

Såg för en stund sedan, en brandbil med blåljus dra förbi vårt hus, ja, även en mindre räddningsbil, förstår nu, att i en av bilarna, färdades Ida, men jag tror de åkte hem rätt kvickt.

Skönt att inget allvarligt hänt, storbrand på Nömmeberg, skulle inte vara någon höjdare.

Ledig söndag, dag, jobbar långnatt, måtte nu denna månad gå fortare än fortast, så vi får börja på de nya schemana.

1 kommentar:

Alexandra sa...

JAG förstår att Tarzan inte bits! Svårt att hålla reda på alla namnen efter ett glas vin? =)