torsdag 17 mars 2011

Det går undan


Jaha, ibland går det undan, får jag säga.

Idag har jag först varit på Eksjö lasarett, för koll av mitt onda knä, som jag skadat på jobbet.

Jag var väldigt tidig, ifall jag inte skulle hitta och fick komma in nästan på en gång, smidigt och bra.

Det är en "liten" meniskskada, men eftersom man helst inte opererar idag, så ska jag träna bort detta, så jag ringde till Previa idag, för att få ett träningsprogram, jag hoppas verkligen att det är OK, med jobbet annars får jag väl avboka och vart jag ringer då, det har jag inte en aning om.

Tror dock att detta borde fungera, jag har ju skadat mig på jobbet och detta är för att jag inte ska behöva vara sjukskriven, måste väl gynna arbetsgivaren.

Direkt vid hemkomst ringde de från sotaren, vi måste ju provtrycka skorstenen, för att få elda i den nya kaminen, jaha, jag kan komma direkt, säger han och nu har han redan varit här.

Skorstenen var OK, så nu kan vi elda, lite lagom i den, blir spännande.

Ser den första nyckelpigan krypa på mitt fönster, solen skiner ute, samtidigt som de säger på radion, att imorgon kan det komma upp till 10 cm snö.

Nu gillar jag ju snön, men hallå!!!!! nu räcker det, lura oss inte på våren, igen.

Jag trodde faktiskt den var på väg.

Ska jobba lite extra ikväll, så totalt sett blir det en långnatt, men eftersom jag har helgen denna veckan, så känns det som det kvittar.

Från och med nästa månad, blir det inte så ofta jag jobbar helger, istället blir det bara "typ" nätter, ser verkligen fram emot detta, kommer bli så skönt.

Ska försöka komma ut på min promis, en liten stund, nu då, fick ju vänta in sotaren, så nu blir det ombyte och ut och njuta i solen, innan snön faller.

Inga kommentarer: