torsdag 10 mars 2011

Snööööööö

Snöflingor stora som tefat, har fallit tätt över Stensjön idag, men, jag tycker faktiskt att det är VACKERT, så det så.

Snart kommer ändå våren, det gör den ju varje år.

Shoppa, var vad jag kunde tänkt mig idag, men nu blev det en stund med Josefina, istället och det är värt alla pengar i världen, så det så.

Hennes mamma skulle till tandläkaren och då gick vi på biblioteket, där jag läste en saga och vi/Josefina lånade några böcker.

En sväng in på Z-guld, tog vi också, hon ville säga hej till Kaj och Gudrun, men där var ganska mycket folk, så vi stannade inte så länge.

Vi promenerade runt lite och tog bl.a. lotter, det blåste rejält, men vi stod pall, Josefina var väl förankrad i mig och jag lyfter inte så lätt.....

Sist, men inte minst, tog vi en fika på Thimons, såklart, tänk att det finns kakor med morötter på!!!!
Det måste ju bara vara nyttigt, hhmmmmmmm, jag tog en hetvägg, det är så gott och så dök såklart Gabriella upp också.

Att bara sitta där och njuta, det är skönt, idag var det lugnt och stilla och man kan bara sansa sig ett tag, gotta sig i det man valt och vill man så kan man gå ut igen och köpa mer gott.

Personalen är så himla trevliga, inget är besvärligt, vill Du ha något special, så fixar dem det, även om det är massor av folk, inga sura miner där.

Josefina kommer förmodligen att tillbringa mer tid där, när hon blivit lite äldre, så det är lika bra att hon lär sig.

En liten tanke, till Alexandra, som ligger hemma och kurerar sin förkylning, hoppas det går över snart.

Själv ska jag jobba kväll och stanna kvar ett par timmar och jobba lite extra, men, jag skulle gärna vilja veta, hur kompet räknas i det nya systemet, hoppas Gunilla kommer på vår APT, så vi kan fråga en hel del och förhoppningsvis få svar, som vi förstår.

Sen stundar helgen och det är skööööönt.....

Inga kommentarer: