torsdag 6 augusti 2009

Soldag

Idag har solen strålat från en nästan molnfri himmel.

En snabb tur till Nässjö idag, och lite shopping med Alexandra som har piggnat till, efter sin influensa.

Jag köpte ett par nya solglasögon, det var halva priset på Synsam, sedan var det grönsaker på torget som inhandlades, samt fina muffinsformar på Åhlens......

Efter det åkte jag hem och Alexandra tog sin bil till Stensjön, röda mattan var utlagd och solstolarna var framställda, alltså var vi parkerade i dessa nästan hela dagen.

Frukostfikat intogs på altanen, färskt gott bröd, med alldeles vansinnigt god, onödig röra på och lite the/kaffe och yoghurt.

Detta smakade alldeles förträffligt gott, sedan var det horisontalläge som gällde, fast jag åkte ner och badade lite emellan, Alexandra som nyss varit sjuk, avstod från dessa ljuvligheter.

Vi åt middag ihop, sill och potatis, som avnjöts på altanen, ljuvligt gott, borde ätas mycket oftare, sedan tog Alexandra på sig skorna och lämnade Stensjön.

Då tog jag min bok och njöt av den, men jag somnade, och vaknade vid åttatiden,det var ju inte riktigt meningen. Då kom Daniel, med en grävmaskin, som han ska gräva upp lite på tomten med.

Utbyggnaden framskrider alltså, sakta men säkert.

Mitt samvete sa dock stavpromenad, så något sent, gick jag min Skärsbodarunda och var så nöjd, då jag kom hem.

Nu väntar sängen och imon ska jag passa Josefina lite, medans hennes mamma är och fixar sina naglar.

Inga kommentarer: