söndag 23 augusti 2009

Bröllop

Ja, så blev det bröllop och solen strålade från en för tillfället molnfri himmel och regnet höll sig faktiskt borta resten av dagen, himla bra.....

Det var ett väldigt vackert par, som vigdes, helt otroligt tjusiga, ute på stallbacken, Annika Engström sjöng och ackompanjerades av Peter Almcrantz, på gitarr och jag tror inte att ett öga var torrt.

Sedan följde fest uppe på logen och den var inte dålig, jag åkte hem vid 24-tiden, men en del festprissar var kvar till framåt 3 eller något sådant, idag har vi varit en sväng därute, försökt hjälpa till lite, men det är mycket som ska packas ner och de vet själva hur de vill ha det.Alexandras båda kompisar, Lina och Emelie hjälpte till och serverade, så himla duktiga, upp o ner för denna "ljuvligt" livsfarliga trappa, med glas och porslin, utan att tappa någonting, imponerande tjejer....Ni gjorde ett kanonjobb.

Nu är Markus och Johanna på Hoks Herrgård för en liten "honeymoon" och jag hoppas att de kan koppla av och njuta av det som bjuds, både i matväg, drickaväg och sängväg.....

Det är vackert därute och fina promenadvägar och en golfbana om de sku
lle vilja göra det, men jag tror att de bara kopplar av, kan nog behövas efter veckor av hårt slit.

Fredagen passade jag Josefina, eftersom Gabriella var ute och hjälpte till, vi åt lunch på altanen och det tyckte hon om, speciellt trevligt att ropa hej, åt de som eventuellt går förbi nere på vägen, annars kan man heja på varenda bil som kör förbi, det är också kul...

Idag har jag vilat i min solstol ute på altanen och som vanligt så somnar jag och sover så himla gott, måste vara luften i Stensjön.

Nu siktar jag på en liten promenad eller cykeltur, måste ju bli av med alla kalorier från igår.

Sedan väntar ju en vecka med jobb igen, så det är bäst att vara motiverad och jobbsugen.

1 kommentar:

Emelie sa...

Ja det va konstigt att vi inte tappade nått i den "farliga" trappan haha.