fredag 14 augusti 2009

Sista semesterdagen

Ja, så går denna semestern mot sitt slut, helt ljuvligt har det varit och denna sista perioden har jag verkligen inte gjort någonting....jobbigt, alltså.

Just nu sitter jag i den ljuvliga kvällssolen på altanen och njuter av e
tt glas rött vin, har faktiskt börjat att smaka på det igen , lite försiktigt, och det tycks gå bra.

Vi har grillat lite fisk ikväll och det är så himla gott och man blir inte övermätt,
utan precis lagom.

På måndag är det back to basic, om jag inte vinner några miljoner på lotto denna helgen, hoppet finns ju alltid, men svårt att pricka in rätt.

Idag har Alexandra varit här ute en sväng och lapat lite sol, ja, i Stensjön strålar solen mer ofta än i Nässjö, det är bara så.
Denna fina hund stod bunden utanför Kvantum häromdagen...

Torsdagen, tidigare i veckan så var jag och gjorde i ordning mina naglar, samma ställe som Alexandra brukar gå till/ Lolas Naglar/ en helt OK tjej, som var skön i sin stil och duktig, iaf tycker jag det, så nu gäller det att vara försiktig, det ska ju helst hålla över bröllopet iaf. och det är ju nästa lördag.

Ska försöka fixa ngn. bild senare det är svårt att ta kort på sina egna händer, blir inte så bra. Det går iaf i svart, vitt och lite silver, hur snyggt som helst, får väl se om jag orkar hålla på, beror på hur det håller med jobb och så, fast läckert är det ju.

Igår drog vi runt i Nässjö och letade efter min stulna cykel, visserligen har Owe gjort i ordning min reservcykel, men det är inte riktigt detsamma, vi hittade ju dock inte den, och nu har jag polisanmält stölden, ifall den skulle hittas......

Tiden går och snart kan jag börja längta till nästa stora datum, säger inte vilket, men det är ca 4 månader kvar dit, ja, Ni som följ min blogg vet vad jag syftar på, då när allt ska gå i rött och det är vitt ute, förhoppningsvis......den årstiden tycker jag också mycket om, och , ja, varje årstid har ju faktiskt sin tjusning.

Tyvärr har jag inga bilder, ännu, svårt att ta på sina egna händer, och Alexandra har lånat min kamera över helgen, det ska ju hända lite saker!!!!!

Först i kväll är det ju tydligen liten tjejfest och sen hotellet ikväll, för deras del, kan nog se fram emot lite bilder därifrån, med min kamera......

Inga kommentarer: