fredag 21 augusti 2009

Lördagsvädret

Ja, de senaste dagarna har jag ju kollat lite på vädret, till lördag, och nu ser det ut som om det ska bli SOOOL, iaf om man tittar på den norska sajten, som ska vara rätt träffsäker/yrno/, och jag håller alla tummar, att det stämmer.

Idag, ska jag baka muffins, ganska många då, eftersom jag
lovat fixa det till bröllopet, som ska gå av stapeln imorgon, kl, 16:00, hemma på deras gård.

Ska bli jättetrevligt, det är ju något alla föräldrar vill uppleva /tror jag
/ sina barn ordentligt placerade i livet, helst då tillsammans med någon man tycker bra om, och våra barns val, har varit klockrena, tycker jag.... Bilden är från möhippan, längst till vänster står Alexandra, bredvid henne Emilie/Kristoffers sambo, sittande till höger, Gabriella och bredvid henne, blivande bruden Johanna/Markus sambo, de övriga är vänner till bruden....

Josefina ska anlända hit lite senare idag, för Gabriella har mycket att stå i som toastmadame till bröllopet och sådana solstrålar passa jag gärna.....

Stensjönbladet har anlänt i brevlådan idag och min insats blev lite rapporter från cykelturerna under sommaren, jag tycker väl själv att det blev OK, hoppas de andra tycker detta också.

Denna dagen och morgondagen lär väl då bli fylld av endast positiva och ljuvliga händelser, som måste lagras både i kameror och minnet för lång tid framöver.

En människa som jag fortfarande minns är Tage Danielsson, i vårt Stensjönblad fanns en vers, som jag tycker säger allt, den återger jag här:

En droppe droppad, i livets älv, har inte kraft att flyta själv.
Dock finns ett krav på varenda droppe. Hjälp till, att hålla de andra oppe.

Jag tycker att det var en mycket fin vers, tänkvärd i allra högsta grad.

Inga kommentarer: