onsdag 5 augusti 2009

Bagageloppis bl.a.





Att sälja "gamla" grejer har ju blivit väldigt populärt och även i Nässjö, kan man vissa lördagar stå vid sin bil och förhoppningsvis sälja lite av sina saker.

Gabriella och jag gjorde detta i lördags, det var fint väde
r, Josefina var med och höll sig lugn, det var mycket folk och väldigt trevligt, vi sålde lite grann, fick iaf igen pengarna, det kostar 50:-- att stå där, vilket är ett mycket överkomligt pris.

Kul att något händer i vår lilla stad.....


Senare på kvällen, blev det grillning, Kristoffer och Emilie som har varit i Egypten i 3 veckor, hade mycket att berätta och ett fint album som de hunnit göra i ordning, samt Markus o Johanna och en sjuk Alexandra, var med.

Det var mycket gott och trevligt, jag har lärt mig att låta de andra också hjälpa till med olika grejer, så jag inte behöver göra allt själv, det är så kanonbra, och blir faktiskt mycket trevligare.

Söndagen var jag i Barkeryd, på hembygdsfest, fantastiskt mycket att titta på, allt i gammal stil, så himla kul att titta på. Louise som jobbar på posten och hennes syster Sara, var med i tidstypiska kläder, jättefina båda två.
Jag träffade även gamla grannar, från Bodaberg, där vi bodde några år, Bo och Ingegerd Jansson, kul att se dem, de hade inte förändrats så jättemycket.

Senare på söndagen, åkte Markus, Johanna, jag och Gabriella till Jönköping, filmstaden där, vi skulle se den nya Harry Potter, men det blev en besvikelse, jag till och med slumrade till lite, det var det fler som gjorde, den var lite för lång. Kändes som en transportsträcka, med lite häftig action, då och då.

Måndagen var jag barnvakt åt Josefina, hämtade henne tidigt i Barkeryd och var i Stensjön hela dagen, hon var i sitt esse, flirtade lite med morfar, busade en del och var hur snäll som helst.

Tisdagen var det tandläkardags, och Alexandra som var sjuk, hade fått tid på lasarettet, så henne hämtade jag upp, allt avlöpte bra, mitt besök hos stora skräcken, avlöpte smidigt, skadan på en lagning fixades smidigt och nu behöver jag inte gå på 1-1½ år.....skiitbra.

Kvällen var det dags för cykeltur, jag fuskade och åkte med Kerstin Graberg, eller vi hade inte cykelställ på bilarna, så det räckte till, men vi tog oss till Nävelsjö, där det finns ett "Dockmuseum", helt otroligt, en hel gammal skola full med otroligt gamla, fina dockor och en hel del annat också.

Nostalgi till max, där kunde vi gått länge, länge och bara njutit av gamla Barbiedockor, som såklart var mina favoriter, fast det fanns mycket annat också, smurfer i massor och gamla handsydda kläder, så otroligt fina och välarbetade.

Veden är också under tak, det tog tid, men nu är det klart och idag har de rivit vår balkong, äntligen, jag har tyckt att den har varit jätteful, länge.

3 kommentarer:

Lilly - Fearless Female sa...

Ja de vart kul å se att ni återkommer till Hembygsdgården!=P hihi. hittade ni något kul där? Härligt väder va de ju med.. hoppas allt är bra iaf.

Eva sa...

Tog massa lotter, med det var bara lilla Josefina som vann.....allt är bara bra, semester 1 vecka till.

Fanny sa...

Jag bor i Jönköping, men tror inte vi har några sånna bagageloppisar så tänkte köra på det i Nessjö. Vart och vilka datum är det bagageloppis, måste man förboka in sin bil?
Har de någon speciell hemsida(=?
Tack på förhand // Fanny

Du kan svara som en kommentar på min blogg www.sweetascandy.blogg.se