onsdag 26 augusti 2009

Byggjobb




Nu pågår vårt bygge för fullt, Krister har varit här och jobbat hårt och intensivt, dock blir bara rummet klart i år, för de har fått en massa annat jobb och altanen behöver ju inte vara klar förrän till våren/sommaren nästa år.

Det blir nog bra, för vi har ju inte så bråttom......lägger ut lite bilder, så Ni som läser bloggen, kan följa det som händer.....

Vi har fått ett getingbo vid en av våra stolpar, som är precis vid trappan in, där har jag idag, varit och rivit bort trästolpen och petat in i boet, som verkar vara långt nere i jorden, det svärmar av getingar utanför, så där kan jag inte gå nu.

Fast det är ju inte bra att det är där, för alla människor som ska gå in till oss, går precis förbi där, inte bra alls, och är det då jordgetingar, så sägs de vara mycket ilsknare än vanliga getingar, så nu ska de bort, på ett eller annat vis.

Annars har ju dagarna gått in i sin vanliga lunk, känns dock inte som jag kommit ifatt på jobbet, det är mycket kontorsarbete som ska göras, och mötena har redan gått igång, sen är det lite utbildningar framöver och vips, så har det gått några månader.

Det börjar också märkas av, att vi har lite mindre att göra och jag hoppas att folk förstår att vi måste jobba på, det är våra arbeten det handlar om, helt enkelt och jag hoppas att vi får behålla Terminalen, men vad framtiden bär med sig, vet vi ju idag, inget om, så det är bara att vara vid gott mod och hoppas på det bästa.

Jag tror att Susanne Crona iaf kämpar för Nässjö, vi har ju trots allt blivit mycket bättre och jag tror att hon är ganska stolt över oss, det känns ju bra, tycker jag.

Igårkväll var jag ute på en stavpromenad, efter det blev det ett underbart kvällsdopp i Nömmen, som fortfarande håller 20 grader, då är det ljuvligt att bada.

Längre fram idag, ska jag passa Josefina, då hennes mamma ska till frissan, det är alltid roligt, och så kan jag skämma bort henne lite grann, fast det gör väl alla mor- och farföräldrar med sina barnbarn.

Efter det, så blir det VV, där måste jag nu efter alla festligheter, ta tag i mig själv igen och komma på rätt spår, senare ikväll, så ska jag jobba, en ganska lång natt.

Så imorgon blir det lite sova, sen ska Gabriella, Josefina och jag till IKEA, en liten sväng.

Inga kommentarer: