söndag 27 december 2009

Kvällspromenad

Så tog jag mig en kvällspromenad, till slut.......Det var så vackert ute, så det nästan gjorde ont....

Månen stod högt, stjärnorna skymtade högt upp på himlavalvet, vättarna smög runt i snödrivorna och undrade säkert vem som var ute och gick....

Det knarrade under fötterna, så där som det ska göra, det nöp i näsan , snöflingorna singlade sakta ner, det var underbart stilla ute, en frid, ett lugn, en ro, som jag kände i hela mig.

Tänk då, att kunna vara ute och gå, inte en bil, eller människa ute, mer än jag själv, total tystnad, olika julstjärnor lyser ur fönstren, på mer eller mindre vackra sätt,
detta är en fantastisk plats, att finnas till, på.......Stensjön.

Försökte fota lite, har inte hunnit föra in dem ännu, kommer kanske.....
...

Inga kommentarer: