lördag 5 december 2009

Eksjö Marknad

Idag, skulle jag lämna tillbaka överblivet golv, i Eksjö, dessutom skulle vissa inköp göras.

Jag parkerade och sedan följde jag strömmen, oj,oj,oj,
vad mycket folk och alla gick åt samma håll------det var Julmarknad i Eksjö och där fanns allt och lite till och lite till, jag ljuger nog inte om jag säger att det fanns 500 olika små stånd på alla upptänkliga områden, massor.....

Eksjö är ju en charmig stad, och det blir superbra med alla knallar, både ute och inne, på alla upptänkliga områden fanns det olika varor, jag smakade en helt underbar chokladfudge,
ljuvligt god polkahonung och chokladhonung, otroligt god älgkorv, såld av Elisabeth i Styggstorp och, ja, det går beställa hos dem och hämta där, detta rekommenderas, då varorna håller hög kvalite och smakade ljuvligt, isterband av fin sort, smakade jag också på.
Som Tur??? var, så var kön till bankomaterna alldeles för långa, så några större inköp, kunde jag inte göra.......

Golvet blev iaf tillbaka lämnat och jag tittade på lite tapeter, till halva vårt rum, men det är svårt att hitta det ultimata...

Väl hemma, tände jag väggljusstaken i vårt nya uterum, där fototapeten nu är på plats, tack Krille, och mysfåtöljerna likaså.


Nu väntar vi bara på rörmokaren, så vi får in lite värme och elektrikern, så våra utelampor kommer på plats.

Fast med brasa i rummet och en varm filt, så går det sitta därute redan nu...

Förresten, det finns en stor hörnsoffa till salu, hemomklädd i skinn, väl sliten, men ack så skön, den måste dock väck, eftersom en ny/bättre beg, soffa är inköpt....Ge mig ett bud, så kanske vi kan göra affär.......

1 kommentar:

Alexandra sa...

Det ser jätte fint ut i extra rummet nu! Väldigt avslappnande. Theo är sockersöt, tror han brås både på Cecon och pappan (han kanske är dum men han ser ändå ganska bra ut enligt många...). Kram