lördag 19 december 2009

Granjakt






Så var det dags igen, vi ska hitta en julgran.....

Vi har dock den förmånen att kunna åka ut i "skogen"
och få välja och vraka, bland alla snötäckta granar, i alla olika former och storlekar... Det blev inga problem, jag gick ganska snabbt på ett par stycken och vi bestämde oss ganska kvickt, bilden ger dock en felaktig bild..........Den ska kapas lite och sen på plats, tror jag att den blir jättebra.

Idag var det en gnistrande vacker vinterdag, med sol och -17 grader, inte ofta det är så otroligt vackert väder, men idag var det så.

Även en liten fika intogs, i Räfsnäs, tack, Åke o Pia, chokladkakan var syndigt god, ha nu en riktigt GOD JUL.

Julblommorna har slagit ut, både mina hyacinter
och den vackra amaryllisen som mina medarbetare, så överraskande förärade mig, tomten är på språng bland ljus och mycket annat och snart, mycket snart, så är det JUL........

Några nätter till att jobba, sen ska det njutas......

2 kommentarer:

Li@n sa...

Åh så mysigt det ser ut...brrr minut 17 grader..fast det är klart vi har -15 här, fast det är ganska mysigt. Gillar när det är "rätt årstid" alltså att det är kallt när det ska och varmt när det ska. Annars känns det som om de fyra årstiderna blivit två... så nu är det gott att det är kallt o snö på marken.

Mitt i detta vinterbabbel har jag en "sommarfråga" till dig (konstigt jag vet) men du skrev i nåt inlägg att ni varit i Jönköping och provdykt. Var någonstans dök ni, (Rosenlundsbadet??) vem arragerar (Oxygene/Atlantis eller någon annan)o vad kostade det (har sett väldigt variernade uppgifter).

Vi funderar på att ge bort det som julklapp till vår fisk (dvs vår son)

Ha det fint
kram kram
Lian

Eva sa...

Hej Lian....
Det var genom Oxygene i Jönköping och vi var på Rosenlundsbadet. Jag hade fått ett presentkort på provdyk, av min som....Bara ring och kolla, vet inte vad det kostade men tror inte det var så dyrt.....Lycka Till och jag tror Din son blir jättenöjd.....

GOD JUL o Kram...