onsdag 30 december 2009

2:a Julafton

Idag, var det dags för en liten julafton till, i Barkeryd...

Efter två nätter, på jobbet, som egentligen skulle varit två kvällar....var det dags för en färd till Barkeryd, där vårt älskade barnbarn, Josefina bor.


Hela familjen hade spysjuka över julen, så vi har inte varit och lämnat hennes julklappar, det hade inte mostern, och morbröderna heller, så det var några paket, som väntade på att öppnas.

Dagen idag är mycket kall, -19 grader i Barkeryd, men så vit och vacker, bara att njuta, jag kommer inte ihåg, när vi nånsin haft så vackert jul- och nyårsväder.

Nåja, klapparna var på plats under granen,
och alla hade anlänt, så var det dags att öppna klappar, för Josefina, då.

Saccosäck, hade hon önskat sig, sa hennes mamma iaf, och det fick hon en, och hon blev glad, slängde sig i den direkt och skrattade högt, där satt hon sedan och öppnade resten av klapparna.

Det var både kläder, leksaker och en del annat nyttigt, skor, fick hon av Kristoffer o Emilie,
de var tuffa, med dödskalle och allt, Legot, från Markus o Johanna, var också välkommet, men när de rosa "flufftofflorna" från Alexandra tittade fram ur paketet, då var det de, som gällde, ja, alla kläder provades, och befanns bra,morgonrocken med prinsesskrona, tröjor, kappa, och bakgrejor. Det blir lite för mycket för Josefina att ta in på en gång, men jag tror att den lilla damen var nöjd. Jag fick iaf ett bra kort på Johanna, som stöttar huset lite, de andra lyckades jag så gott som missa och Markus vill inte synas i bloggen, då får jag väl respektera detta, iaf, denna gången......

Täcket och kudden, bar hon nästan in själv, till sitt nyinredda, jättefina egna lilla rum, där hamnade också leksakerna.

Vi fick jättegott fika, med en smarrig tårta till, och nu sitter jag hemma, pannan tänd, varmt och gott i huset, ljusen brinner och snart är 2009, alldeles SLUT.

I morgon, ska vi tillbringa kvällen, i Skärsboda, ser fram emot detta, och njuter nu av mitt glas rödvin.


2 kommentarer:

Alexandra sa...

J-F är så söt! Hon ser så där barnsligt lycklig ut. Det är bra! Lånar inte ert wii btw. Kramar

Eva sa...

Vad, fan, jag som pratat med pappa om det..OK, har en liten sak till Dig här, från Josefina, trodde Du skulle hämta den idag.....hoppas att kvällen gick bra och ETT GOTT NYTT ÅR, både till Dig och tjejerna....Kram