torsdag 3 december 2009

Göteborg





Utbildning i Göteborg, hur kul kan det vara????

Jo, i sällskap med flera Goa Göteborgare och en fantastisk kursledare/Christina/ så blev det jättebra.

Jag tror att alla med mig, känner sig så inspirerade och taggade på alla sätt och vis, efter dessa dagar, med många Aha-upplevelser och många tuffa men bra övningar, har vi fått göra.

Sedan är det alltid trevligt att byta miljö, och att få äta ute, maten serverad och lagad, ja, maten längst upp i Posthuset är utsökt god, prova thaibuffen, om Ni får chansen, massor av mat och så gott.....

Hotellet jag bott på, ligger precis i anslutning till stationen, och det tar 10 min. att gå till Terminalen, jättesmidigt alltså, dessutom är hela hotellet täckt av skithäftig konst....

Sedan är ju Göteborg, en väldigt vacker stad, med 5-an huset tvärs över gatan och massor av butiker att shoppa loss i, nu hade vi inte så mycket tid, men ändå.

Tisdagskvällen tillbringades en del av på Pub/matstället Murveln, där vi serverades en utsökt middag med oxfile och pommes,
till det facila priset av 89:--, det kallar jag bra pris.
Tjejerna på bilden heter Annelie och Ann-Sofi.

Några öl intogs också, sedan gick vi till hotellet och pratade lite och vi drack lite vin, jag tog bara lite.....mycket trevliga tjejer och vi hade nog kunnat sitta o tjöta hela natten, men jag var trött.

Idag har jag varit o fikat med mina döttrar och Världens Bästa Josefina, förstår inte varför hon vill ha tårta, så fort mormor dyker upp........

Vårt läckra uterum blir sakta men säkert mer och mer färdigt, tyvärr har rörmokaren blivit sjuk, de skulle ha kommit imorgon, men nu dröjer det över helgen.

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge, det blir kanske på måndag, fast min snickare kommer imorgon och kanske??? elektrikern.

Så snart, kan vi njuta där ute.........

Inga kommentarer: