tisdag 22 december 2009

Borrmaskin

Så har jag då bara en natt kvar, innan det är JUL, då är det så himla trevligt att sova ut, riktigt länge......tror Ni det blev så????

Sjutton heller, jag vaknade vid 11.45 av en jättelik borrmaskin,ja, det lät så iaf, som borrade sig in i vårt hus.

Det är ju då taket till vårt uterum,som ska göras klart och de sätter plåt, snacka om att det låter, så den sömnen gick åt helsike, fast sista natten kan jag göra ändå.

Dock är dagen imorgon, fylld av allehanda göromål, såklart.

Det blir så när jag jobbar nätterna före jul och har gjort målning och omtapetsering av rummet, med hjälp, men ändå....

Jag tycker att det ser fint ut, och idag blir det städning, så det ryker om det/damm/ och jag hinner vila några timmar i eftermiddag.

Jag har också matat min deg, blev så himla inspirerad i lördags, hos Kristoffers svärföräldrar, när Pia bakade surdegsbröd.

Det har jag aldrig gjort, men nu har jag en deg på gång, och jag kan frysa ner den i småbitar och bara ta fram och mata på, om jag vill baka.

Ska bli så spännande att se hur detta brödet blir, jag har iaf tänkt hacka lite goda torkade frukter och blanda i, får se hur det blir......

När brödet är klart, kommer jag nog att lägga in en bild, om det blir bra, eller, ni ska nog få se det även om det inte blir bra.......

Back to "städning"......inte sitta vid datorn och slöa.....

Inga kommentarer: