fredag 1 juli 2011

Känsla

Jag gillar blått, det vet de flesta i min omgivning och om det är en positiv eller negativ färg, det kan man ju diskutera.

För mig är blått positivt, oftast, iaf, fast i mina jobbarkläder, njaaaa, sådär.

Men det är ju inte fel, att få jobba i sin favoritfärg och då blir det ju positivt.

Ibland kan man se livet, genom rosafärgade glasögon, sägs det, jag ser oftast blått och ibland....RÖTT.

Det är också skönt.

En veckas semester återstår, sen blir det jobb i fyra och så två veckors ljuvlig ledighet igen.

Nåt som inte var så kul, var schemat, som kom idag, inte har jag bett att få jobba långnätter.....det är ett jävla skit, faktiskt.

Nu var det bara två, men ändå, långa som 10!!!!!

Härom natten, klev jag ut på taket till vårt uterum, det finns ingen balkong där, så det är smidigt att gå ut, natten var ljum, och jag tände ett ljus, svepte om mig ett täcke och bara satt där och njöt.

Inga myggor, tystnaden var rogivande, dofterna svävade upp mot mig och jag nästan somnade.

Dock finns inget räcke, så jag kunde ju ramla ner, återvände så småningom in och kröp ner i sängen.

Stunden på taket, var dock MAGISK.....

Inga kommentarer: