måndag 16 januari 2012

Kalas

Så har då Josefina fyllt och firat 4 år.

Jösses vad fort tiden går, kommer precis ihåg då hon föddes, jag var ju med!!!!!

En mycket bestämd dam, vet vad hon vill, lindar morfar runt lillfingret, mormor kan dock sätta stopp, fast ibland så ger även jag mig.

Vi firade henne igår, söndag, och jag tror att hon blev nöjd, att öppna paket
är himla kul, tycker hon, och att blåsa ut ljusen på tårta går ju bra.

Gabriella hade vunnit en tårta
hos Mormor Magdas Därproducerad Glass och den var rejält stor, så vi blev mycket mätta, smakade dessutom jättegott.

Tyvärr.......fick jag idag ringa återbud, till tandhygienisten (oj, vad jag blev ledsen, not) för min förkylning ger sig inte, nu med blåsor i munnen och munsår, dessutom. Inte så bra att gå dit då.

Att gå ut o promenera suger fullständigt ut all ork, ur kroppen, så det är kanske tur att jag är sjukskriven, för annars hade jag fått göra det ändå.

Biblioteket har jag gästat och de uppdaterar sig med fräscha böcker, himla snabbt, så jag läser massor och går o pular lite hemma.

Det blir dessutom inte så dyrt, för jag handlar nästan inget, går ju iofs åt, eftersom jag får mindre pengar från Fkassan, men ändå.

Jag håller på att gå igenom mina frysar och lagar mat utifrån det som finns där, tyvärr, hittar jag ju en aningens smarrigt fikabröd också, och eftersom det är synd om mig/sjuk/ så måste det ju bli lite fikastunder också.

Jag får sluta baka och ta nya tag, med mig själv, när ljuset börjar skönjas fram till våren igen.

Ny vecka, nya utmaningar och njutningar, glöm inte det......vi lever trots allt bara en gång och ett liv kan släckas fortare än vi anar, så glöm inte NJUTA!!!!


Inga kommentarer: