torsdag 21 april 2011

Utefika

Idag, har Alexandra och jag avnjutit en ljuvligt god fika, på Thimons, såklart, och vi satt ute i solen och bara njöt.

Fikat var underbart gott,
det finns hjärta på Thimons och när man bjuder kunderna på det, känns det så bra.

Roligast var, att en bil hade parkerat ganska tokigt precis utanför, och såklart fick den en P-bot, trots aggressiva och högljudda protester, så blev det en bot.....

Skadeglädje är ju den enda sanna glädjen och det var lite roligt, ska man stajla med fina bilar, kan det gå så, hahahaha.

Min man har grejat en OK sommarfrilla idag,
eller Markus i Skärsboda, fixade den, jag tycker det blev riktigt bra, om än lite ovant, men det ser bra ut.

Nu har jag kollat igenom receptet tills imon och det ska nog gå vägen, hoppas jag, annars får jag väl svänga ihop ngn omelett, eller så.

Hoppas det ljuvliga vädret håller i sig och Ni alla där ute, NJUT, NJUT i fulla muggar, både av värme, ledighet och varann.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Omelett är inte ens i närheten av oxfilé, jag kanske inte kan laga så mycket mat men det vet jag!!