onsdag 13 oktober 2010

Tiden ilar

Dagarna och nätterna bara ilar förbi, med vindens hastighet.

Inget kan vi göra för att stoppa det, eller få det att sakta ner.

Ibland, tycker jag att det går alldeles för fort och ibland önskar jag, att det ska gå fortare, så ser man det totalt, så går det nog alldeles lagom.

Jag gillar ju i stort sett alla årstider, finns något fint att hitta, alltid, det gäller bara att ha ett öppet sinne och framförallt, öppna ögon.

Det har ju jag, iaf när jag inte sover, fast ibland kan man ju sova med öppna ögon och då kan det bli svårt, att se allt som finns omkring en.

Detta blev visst alldeles knasigt, men det är mina tankar, just nu och dem står jag för.

Nu nalkas snart en helg, igen och trots att vi har "jobbarhelg"/fredagkväll och söndagnatt/ så hinner man koppla av, lite grann.

Strålar solen, så blir det lite utejobb i trädgården, annars får det bli en bra bok eller film och njutning i vårt "uterum".

Nästa vecka har jag lagt in en dags semester, igen och då blir den helgen lite extra lång, så ljuvlig skönt.

Mina tankar går till alla som vi känner i detta land, men som bor för långt bort, för en snabbvisit, hade varit härligt, att kunna umgås helt spontant, ta en fika ihop och "tjöta" lite, men mina tankar är hos Er, ibland, och det får bli min mentala, fikapaus, hoppas att Ni alla har det ljuvligt bra.

Nu ska pannan tändas, så vi får lite värme i vårt hus, jag ser fram emot pannbytet, som förhoppningsvis kommer att vara klart i november någon gång, troligen slutet av månaden och i värsta fall inte förräns i december.

Men så skönt det kommer att bli, med ackumulatortankar, som håller värmen på ett lite bättre sätt, än det vi har idag.


Inga kommentarer: