söndag 17 oktober 2010

Julmust

Häromdagen var jag och handlade, mitt framför mina ögon, dök då julmust, upp.

Vem kan motstå denna ljuvliga dryck, som smakar så mycket JUL, ja, inte jag iaf, så det blev några flaskor.

Dock har jag inte avnjutit dem än, tänker vänta till onsdag, ingen speciell anledning egentligen, bara det att när jag vaknar på onsdag, efter natten, så är jag ledig till måndag, veckan därpå.

Då är det gott att ha något lite speciellt, att njuta av, och vin dricker inte jag på en vardag, eller, nja, inte så ofta iaf.

Helgen har bjudit på underbart höstväder, hög och klar luft en njutning att vistas ute, jag har krattat en hel del löv, kastanjelöv, stora som attan, men jag krattar inte så noga, bara det allra värsta, känns som bra motion.

Så har vi då fått ett nytillskott, i familjen -:) Alexandra har tydligen blivit "flickvän" så Välkommen, igen, Sammy.

Alltid trevligt när barnen får "äkta" hälfter, livet blir så mycket mera njutningsfullt när man är två, om många saker.

Dock tror jag inte att Alexandra tänker ta del i någon uppfostran av de två små babysarna, som de har införskaffat, fast söta var de.........

Nu får det bli en promenad, sen hem o fixa käk, o sen jobba, långnatt, hoppas att den går fort,fort.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ja, hundarna är ju Sammys å Fredriks men jag försöker ha lite inverkan på namnen dem ska få...