tisdag 19 oktober 2010

Kl: 08.00







Idag, klockan 08:00 skulle jag infinna mig i Barkeryd, skulle vara lite barnvakt åt Världens Bästa Josefina, jag tror att jag höll tiden rät perfekt, men nu ska jag strax försöka sova ett par timmar, eftersom en långnatt väntar.

Efter denna natt, är jag ledig fram till måndag, återigen ett härligt break, i jobbdagarna, och det behövs.

Det var ett litet tag, sedan jag var i Barkeryd, och jag tycker att den lilla damen, växer, så att det knakar, pratar massor och busar...

Idag, lyckades hon ju då klättra ur en säng och ramlade såklart lite och slog sig, stora tårar trillade och oj, vad ledsen hon var, mormor kunde lika gärna åka hem,
bara mamma kom.

Fast efter en stund slutade hon vara ledsen, och att titta på Emil, i sängen, det är mycket trevligt, hon satte på både TV och dvd, alldeles själv.

Vi fikade, när Gabriella kommit hem och nu sitter jag här och sippar på en milkshake, det är bara så gott och innehåller ju inte så mycket kalorier, pannan är tänd och värmen sprider sig i huset.


I morgon, ska jag nog byta däck, på bilen, det väntas ju snöblandat till helgen och härom morgonen, var det ju glashalt, ute.

Känns iaf, lite bättre med dubbdäck, eftersom jag mest kör på kvällar och nätter.

Mina naglar, var jag och fixade till, för ett litet tag sedan, lägger in en bild på dem,
så Ni har något att gotta Er åt.

Våfflor, tänkte jag också ta och göra, sa det till Gabriella och de hade precis gjort det, häromdagen, lustigt, att jag tänkte på det också.

Annars går ju tiden, sin gilla gång, vinter närmar sig, fast regnet är inte så kul, njuter hellre av höga klara, fina höstdagar.
Här är julmusten, skulle varit med häromdagen, men ändå.




Inga kommentarer: