onsdag 16 maj 2012

Stockholm

Så var det då dags att skriva lite om min Stockholmsresa.

Det blev lite snabbt bestämt, men Alexandra var på utbildning och då fick jag ju lite sällskap iaf. 


 Tisdagen for vi iväg och hälsade på hos min far och hans Ingabritt, hemma hos dem.

Vi blev bjudna på lunch och hade en mycket trevlig stund,  hos dem.

Så roligt att träffa dem, även om det inte blir så ofta.

Kvällen var vi på fotboll, AIK-Djurgården, såklart, vad annars, men det var en något avslagen match, fast bakom oss, tyckte några idioter att det var roligare att ösa otroliga skrik över alla oss som satt på det stället.

Till slut fick vakterna nog och "visade" ut dem, slutresultatet blev iaf 1-1 och det var ju rätt OK.

Synd om Djurgården bara, för det blev ju ett självmål och hela klacken bara tystnade, kul.

Onsdagen var jag mol allena, om man nu kan vara det i Stockholm och jag promenerade runt ganska mycket. Hittade till slut fiket där min systers sonhustru jobbar, vid Mariatorget, som är så vackert.

Hos Anna intog jag min lunch, en välfylld och smakrik macka med bl.a lax, så jättegod, sen blev det promenad med Anna o hämta Maja.  

Därefter följde de mig tillbaka till hotellet, tror inte jag hittat dit själv, jo, kanske, men en mycket trevlig pratstund hade vi, tack Anna, för det.

Mycket affärer var jag också inne i, men det blev inga större inköp.

Stockholm är iaf en vacker stad,    mycket vacker.....

På kvällen besökte vi först en tapasrestaurang, På Hörnet, tror jag den hette, väldigt mysigt ställe, med trevlig personal, bra service och ååååååhhh, så god mat.

Prova gärna detta ställe om ni har möjlighet.

Sen gick vi på bio, Avengers, som var en riktigt bra film.

Torsdag, var det dags att träffa min ena syster, Ann,  vi var och lunchade och pratade mycket, finns ju egentligen ett helt liv att beta av, som vi missat.

Skönt är det ändå, att veta vart man kommer ifrån och vilka som är ens blodband, så är det bara.

Att jag på köpet egentligen får en hel massa syskon, är faktiskt ganska kul.

Sista stunden, hann jag träffa Annika  och vi avnjöt lite glass ute i solen.

Några mycket intensiva men roliga och givande dagar. 

Att sen vår dotter Alexandra är en tidsoptimist, det är smällar jag får ta, men vi har inte riktigt samma uppfattning om hur långt innan man bör vara på t.ex. stationen innan tåget går.........

 

Inga kommentarer: