söndag 16 oktober 2011

Bilen

Ja, idag har min man bytt däcken, på vår bil och jag tror jag blir knäpp....

Ett av däcken gick inte på ordentligt, satt lite, lite löst, men vi drog åt ordentligt och jag stack iväg.

Kändes lite konstigt när jag bromsade och lät när jag körde.

Skulle tagit en sväng till IKEA, men svängde in till dottern och hennes sambo, en snabb undersökning av däcket, visade........den fälgen var mycket tjockare/10mm/ än de övriga, så däcket går inte intill ordentligt, och då skramlar ju bromsskivan också, plus att bultarna kan lossna, djävla skiiiiit, säger jag.

Ska ju åka in till röntgen imon o kolla min axel, eftersom jag stannade hemma denna natten också, så nu blir det allra FÖRST, till bilfirman, för koll av mitt däck.

Det börjar inte kännas så bra, med den här bilen, påkörd, väntar på delar,som aldrig kommer, inte fått in mina värmare och nu däcket, plus att mellanskillnaden på skatten inte är återbetald enligt löfte, (kommer) jag sa till förra veckan.

Dock har helgen haft trevliga inslag också, igår firade vi Kristoffer, med hembakad pizza, som var jättegod och vi åt och vi åt.

Tack, det var väldigt gott, för att inte tala om efterrättskakan, som var otroligt smaskig.

Idag, har jag varit hos Mirre, min frissa, och hon gör som alltid ett jättebra jobb, så gott det nu går med mitt tunna hår.

Jag, är i alla fall, jättenöjd.



1 kommentar:

Markus sa...

hehe, jag letade faktiskt inte så jättemycket. jag frågade personalen och de sa att de inte fanns! :)