onsdag 17 augusti 2011

Augusti

Semester, värk i armen, cortisonspruta, ledig, njutning trots allt, Stockholm, ja, det är ingen ände på vad man kan hinna en sommar....
Alexandra som blev nypt i tån av en djärv andunge, vid "vår" egen lilla badplats.....

Fika i massor, har det tyvärr blivit, inte sååå roligt hos VV ikväll, men ändå helt överkomligt.

Nya tag är det bara att ta tag i, dra ner på allt fika, hinner ändå inte, när jag börjat jobba.

En "telefon" som trilskas, ja, det försvinner saker från framsidan (jag gör inget) som jag inte lyckas få tillbaka, så fort jag ska kolla på nåt, lyckas jag ringa upp, saker som fungerar ibland och i nästa ögonblick vill ha en massa information, sen plötsligt, utan åtgärder, OK, igen...kanske för avancerad för mig, men skam den som ger sig.

Får väl skylla mig själv, här snackar vi i-landsproblem, ja,ja,ja.

En ljuvlig sväng till Stockholm iaf, vilka minnen som sitter etsade i hjärnbarken, tänk att vissa möten kan bli så otroligt angenäma.
Så sköna människor, som jag faktiskt är släkt med, helt fantastiskt.

AIK, live, finns inte mycket bättre, även att de förlorade,
men känslan, ölet på uteservering, värmen, båtturen, där vi såg många vackra byggnader bl.a. Benny Anderssons residens.

Solen värmde, det kändes helt otrolig..

Alexandra som gick lös i varenda affär,
dock inte de så dekorativa paraplyerna som fyllde ett helt tak, fantastiskt vackert...

En liten sväng till Ikea, sängarna sedda ovanifrån
var ganska sköna.

Rya, en av oaserna utanför Nässjö, där söstra mi, Annelie, med man vistas.
Linda, dök upp i sällskap med sin gamla kompis från Tyskland, Alexandra hette hon
, jättegullig tjej, de skulle få sig en tur i Kristers läckra bil..

Flisbyamatörerna igår kväll i trevligt sällskap med Familjen Bromander och visst var det kul, speciellt, efter pausen, då en del släppte loss ordentligt.

Spelemannen, Lennart Ljungdahl,
som framförde en del gamla visor, från förr, så sköna så jag fick ståpäls, hade gärna lyssnat på mycket mer musik från honom.


Idag, har vi Världens Bästa Josefina,
hos oss, slocknade som ett ljus i sängen, sover som en ängel, vårt älskade barnbarn.

Tyvärr, värker min axel fortfarande, trots cortisonsprutan i måndags, får väl avvakta oc se hur det blir, hoppas få hjälp av sjukgymnast på Previa, men vet inte hur lång tid det tar.

Börjar komma igång med mitt Tupperware, och det är skitkul, skulle nog blivit säljare av något slag, från början, men nu kör jag lite, lite grann vid sidan av..





Inga kommentarer: