torsdag 9 augusti 2012

Så har vi då tillbringat några fantastiska dagar, på Gotland, helt otroligt vackert och så mycket att se.... 

Kunde lätt stannat några dagar till, men hade lite annat som väntade hemma.

Stugan var liten, men helt OK för oss, frukostbuffen var rejäl och vädret visade sin bästa sida.  

Det var bra, för vi tog oss fram med hjälp av cyklar, vilket var otroligt smidigt, ALLA, bilar nästan stannade hela tiden, så fort en cykel kom.

Det var nog den lättaste staden att cykla i, som jag varit med om.

Vi hade såklart medeltidskläder på oss och det var lätt att finna harmonin och lugnet som säkert fanns på den tiden. 
 
Inga tider att hålla, bara strosa runt och ta det lugnt, låta sig bli underhållen av alla olika musikanter och roliga grupper som underhöll på det mest skiftande sätt.

Vi var också på en krogshow på campingområdet, med grillbuffé, den var det klass på, ska jag säga, 3 killar o 3 tjejer, som framförde schlagers, både gamla och nya, på ett fantastiskt bra sätt.

Den ena killen hade en röst, som var enorm och den energi de hade, absolut se och hörvärt.

Sista kvällen var vi på Ryttarslag och det var en upplevelse, jösses vilka skickliga ryttare och hästarna var helt makalöst duktiga.

Vi får nog boka plats till nästa år, för detta var ett mycket trevligt sätt att semestra på och slippa vardagens jäkt, för några dagar.







 Skulle någon veta hur dessa båda gör, så skulle jag gärna vilja veta detta. Kan det vara en ställning om kropparna som leds genom käppen?? Det såg iaf helt otroligt ut och jag vet inte hur länge de suttit, men vi stannade en bra stund, och de satt kvar när vi gick. Han som sitter överst ser ju ut att bara balansera med hjälp av käppen. Ett skickligt trick.
På hemvägen gungade det lite mycket, så Josefina och Gabriella blev lite sjösjuka, jag klarade mig, men när de väl slocknat under bordet, så gick det bra....... 

Inga kommentarer: