fredag 1 juni 2012

Vedhögen

Det var en gång en vedhög, som vi skulle hjälpas åt med....men med min justerade axel, och Owes lilla olycka, så blir det lite jobbigt, eller näst intill omöjligt, att göra detta arbete.

Så vad göra?????

Jag ringde söstra mi och undrade om någon av hennes söner, möjligen kunde tänka sig att göra detta åt oss, mot rimlig betalning, givetvis.

Så fredag anlände Kevin, och vi tog en fika med Ann-Louise och lilla My, som därefter åkte hem.

Vi fick äran att ha Kevin här några nätter och han fixade denna från början enorma vedhög, ganska snabbt och smidigt.

Trevlig och hjälpsam,  kul att prata med, även Tarzan, som är kräsen, godkände gästen.

Skulle såklart fotat, men när vi var klara, begav vi oss till badplatsen, för att ev. bada.

Det visade sig vara, faktiskt, 20 grader och Kevin dök glatt i, även jag tog ett dopp och det var riktigt skönt.

Jag hoppas att det löser sig med ev. jobb eller något annat för honom, hjälp Sveriges egna ungdomar och arbetslösa innan hmmmmm, alla andra kommer hit och får allt serverat...


Ursäkta, men så verkar det vara......tyvärr...

1 kommentar:

Louise sa...

Vilken bra syster son du har! :-) men håller med det sista tyvärr. Alla i Sverige som redan är här måste prioriteras bättre. Vi har ju knappt jobb för oss som redan bor el kommit hit nyligen. Norge och Finland borde bli bättre på att ta emot flyktingar och så oxå. De tar knappt in någon här jag läst!