tisdag 19 juni 2012

Sommarregn

Idag, har det regnat sommarregn.....då ska man springa naken och dansa runt på gräset, om man har den möjligheten, det har jag........

Men, nu ska jag inte chocka Er för mycket, jag nöjde mig med att spatsera runt barfota i gräset, påklädd och faktiskt njöt, av regnet.

Vägen går ju precis förbi vårt staket och jag vill inte bli påkommen med att förorsaka några trafikolyckor av olika anledningar, skrämmer ihjäl folk!!!

Förmiddagen tillbringade jag med Josefina, vi var i Stadsparken och roade oss med diverse lekredskap, sedan köpte vi med oss gott fika och åkte till Barkeryd.

Där fortsatte vi med att "pyssla" vilket Josefina och hennes mamma, är proffs på, så Josefina skulle visa mig.....

Ha,ha,ha vi knåpade iaf ihop en toarullsfigur som blev himla fin.

Vi provade även de olika sorter med glass, som Elsies fik har börjat med, oj,.oj.oj, den var riktigt, riktigt god, kan verkligen rekommenderas.

Dagarna bara rusar på och med gubben hemma och sjukskriven oxå, förstår Ni nog att här behövs snart proffshjälp, eller inte.

Nåja, imon ska han visst förflytta sig till jobbet, en sväng och då ska jag passa på att röja undan lite.

Lite senare den natten, ska jag åka in till jobbet och vara med när De tackar av två trevliga kvinnor, som nu ska gå i pension, det måste kännas lite konstigt, när man arbetat så länge på samma ställe, men samtidigt skönt.

Är man då så pigg, som dessa båda är, ja, då har man många år kvar att njuta, förhoppningsvis.

Inga kommentarer: