onsdag 13 november 2013

Mörk HÖST

Så har då snart hela detta året gått, så jättefort.......

Mycket har hänt, både trevligt och jobbigt.

Blir bara en snabb uppdatering så Ni som möjligen hänger kvar, inte tror att jag försvunnit helt.

I somras var det dags för en sväng in till Stockholm med Alexandra. Det blev en snabbvisit, några dagar som bara försvann och sen var det dags att åka hem igen. Men vi hann med en fotbollsmatch på AIKs nya arena. Detta var en stor upplevelse som alltid. Hur det gick i matchen kommer jag inte ihåg längre dock... Vi gick en sväng och shoppade och även om det bara var några veckor kvar innan det var dags för födsel så prövades det mycket kläder och vi sprang i den ena affären efter den andra. På kvällen besökte vi en isbar som fanns på hotellet och det var uppfriskande att efter en varm dag i solen, ta på sig en stor varm poncho och ta en drink var i glas gjorda av is.

Efter en vecka med Jossan på besök här åkte jag, Gabriella och Jossan till Gotland på medeltidsveckan. Detta var andra året som jag var där och i år hade jag en ny blå klänning som Gabriella hade sytt. Vi hade tur med vädret, en bra stuga och många fantastiska händelser. Vi cyklade hela tiden men Gotland är en underbar ö, speciella när solen skiner.




Det värsta som hänt i sommar var att min älskade syster gick bort i slutet på augusti. Mitt i natten ringde plötsligt telefonen här hemma och det var hennes ena dotter som ringde för att tala om detta. Jag vaknade som i chock och trodde att Alexandra kom in för att säga att det var dags att åka in till BB men tyvärr var det ett mer tråkigt besked som väntade. Begravningen skedde några veckor senare, in i september och det var en jätte fin men jobbig, såklart, begravning med väldigt mycket människor som hyllade henne och hennes liv.   
 
Dagarna är fyllda med så mycket och på kvällar och nätter arbetar jag ju oftast, så det blir inte mycket tid över.

Tillslut kom dagen i September, då Alexandra faktiskt skulle in till BB och bebisen, som heter Frej anlände, en ljuvlig liten baby, som redan hunnit dubbla sin vikt.

Köket håller på att rivas, vete gudarna hur vi ska klara ut detta, när vi blir utan vatten och spis och allt porslin står ute på altanen.
Får väl tänka färdigt och hoppas att det blir det innan Julen är här.

Jag som älskar julen får verkligen göra våld på mig själv, i år.
Brukar ju börja tidigt med alla förberedelser och kan inte göra något alls i år.
Fatta hur detta känns i min kropp....

Ska till Ullared om några helger, får se om jag lyckas hålla mig borta från alla julsaker eller så får vi se om något kommer med hem.

Inga kommentarer: