måndag 27 februari 2012

Födelsedag


Så har jag då nått den magiska åldern av 60 år och har haft en helt fantastisk helg.

Fredagen drog vi mot hemligt mål, eller jag visste men inte så många av barnen, och vi hamnade i Taberg.


Vi blev så fint mottagna av Kattis, på Mormor Magdas Därproducerade Glass, som var så snäll och hjälpte oss, fast hennes båda söner, fyllde år, jag hoppas deras firande blev jättefint..



Allihop fick tillverka glass, i stora lass, dessutom åt vi massor, och vi började med smörgåstårta, sedan var det val av smaktillsatser
, som det fanns massor av.Förkläden på, hårnät på, tvätta händerna noga, för det ska ju vara bra glass, som vi gör. En del blev väldigt fina i sina förkläden...... Det tog en liten stund, men så småningom släppte alla loss i köket, och jobbade med sina egna smaker.

Glassen som tillverkas här, har precis i dagarna även lanserats i Stockholm,ja inte våra burkar förstås, men de riktiga, så Ni som vill testa den, leta efter Mormor Magdas fina pastellfärgade burkar i frysdiskarna, så kanske Ni har tur, tror bl.a. att de var på Urbans Deli/heter det så??? och demade i helgen, så där kan den nog finnas.

Riktigt, fina råvaror, från Småland, såklart, kan inte bli bättre.....


Det var , tyckte jag, så himla roligt och imorgon ska vi hämta glassen, specialsmaker av våra egna, det blev många unika smaksensationer,
kan jag lova.

Alla deltog med liv och lust,
och ska ni fira någon och vill göra något annorlunda, gå in på hennes sida och läs, kanonbra.

Därefter fortsatte vi till Mäster Gudmunds Källare, och intog en god 3-rätters middag, med lite gott dricka till.

Dock var det glass till efterrätt och hade vi tänkt till, skulle vi ju bytt ut den, vi var något mätta på glass, kan jag ju säga, men det gick ner, det också.

Lördagen, ramlade det in gäster, från både när och fjärran,
en del helt oväntade, men så otroligt kul, jag blev glad varje gång jag gick och öppnade.

Jag mottog även en del blommor, och från Stockholm kom det både blommor och lyxig choklad, varma kramar till Er.....


Josefina sov över, så även söndagen blev också bra.


Jag känner mig så nöjd, tänk att ha så fina vänner, jag blev helt upplyft av värmen och att Ni tog Er tid att komma.

Ska spara denna dagen länge i mitt minne........

1 kommentar:

Kattis sa...

Ett stort GRATTIS än en gång!!! Och tack för att jag fick hjälpa till att förgylla ditt firande, det var mycket trevligt att ha er här! Mvh Kattis hos Mormor Magda