måndag 8 juni 2009

Måndag

Idag är det måndag och jag har precis ätit frukost....
Jag har jobbat långnatt och då sover jag extra länge - eller tills jag vaknar, eftersom sömnen inte är något problem för mig, så sover jag både djupt och länge.

Har förstått att detta är lite unikt, efter så många år på 3-skift, men det passar mig ypperligt.

Jag kan i princip lägga mig när som helst, bara på en soffa, eller solsäng ute och jag somnar, måste alltid ställa klockan, annars vaknar jag dessutom försent.

Så, sömn, är inget problem för mig, dock hör jag ofta omkring mig
på jobbet, att man har problem med sömnen och det måste vara tufft, fast då kanske man ska byta jobb och bara jobba dag, eller något annat.

Denna veckan är hyfsat kort och sedan börjar min semester - 4 veckor - på raken, det ska bli underbart skönt.

I morgon skulle jag egentligen ha lämnat in bilen för ngn. slags kontroll, me
n jag ska passa Josefina hela dagen och en bit in på kvällen, så jag fick skjuta lite på den tiden, men det var ju inget problem, ska bli så kul att busa med den lilla godingen.

Natten som gick, var inte heller något problem och det är skönt att ha den avklarad, utan förhoppningsvis några större missar....

Vi vann inga större vinster denna helgen, heller, så sluta jobba går inte, det är bara att uppbåda ork, motivation och energi så man kan hänga i ett tag till,, that´s life.

Igår inköpte vi nya utemöbler, från lastbilen i Ormaryd, som jag skrivit
om tidigare, dock blev det andra stolar och ett fräckt bord, i aluminium, fast vi trätte lite om vilken stol vi skulle ha, vi hade tittat på olika stolar sist, men inte samma, vilket jag trodde, och det blev en liten dispyt, vi blev iaf nöjda, båda två, hoppas jag...

En vilstol eller vad det kallas för, blev det också, allt gick på 8000:-- och jag tyckte att det var ett bra pris.


Vi fick ett stort bord, 6 stolar som går fälla bakåt, 6 snygga dynor och en vilstol, bild kommer senare, när vi monterat benen på bordet, vädret inspirerar ju
inte precis till utefika just nu, men det kommer.

Igår på morgonen var jag ute på en härligt lång cykeltur, fotade lite vid "kvarnen" som vi säger, brukar alltid stanna till där och titta på vattnet som forsar fram, det är så vackert, se bilden.

Inga kommentarer: